maandag 23 mei 2016

Matisse again: His parakeet



Inspired by Matisse's Parakeet
It was fun to participate in the Art blog hop of Alida of Tweety loves quilting blog.  I saw art pieces of  'fiber artists' and even laughed with Betty Boop. For me the perfect finish and a sign to take it not too seriously.

Het was leuk om deel te nemen aan de Kunst blog hop van Alida's: Tweety loves quilting blog. Ik zag prachtige quiltjes van 'textiel kunstenaressen' en heb zelfs gelachen om de bijdrage van Joan met Betty Boop. Voor mij was dat de perfecte afsluiting van de blog hop. Het was voor mij een teken alles niet te serieus te nemen.
Watching a movie is serious business!!!

It was fun to see that more quilters are inspired by Matisse and they have their own interpretations. So beautiful!!
It has been a busy twoo weeks with little Kate in hospital again. She is all right now, so when my two eldest granddaughters were with us last weekend, little Kate stayed the night as well! All three granddaughters together. That does not happen often.
When Kate was asleep, I read with my two eldest granddaughters in a book for children about Matisse: The Parakeet, the mermaid and the snail. It is about how Matisse made this art pieces and what happened with the snail. At the end of the book, the snail disappears and Matisse says: No snail, I am the snail and my bed is the house on my back! I love the shapes of  the parakeet, the snail and the apples. So I have to cut parakeets out of my paper piecing testing fabrics, So far I finished two mini's.


Het was leuk om te zien dat meerdere quilters geinspireerd zijn door Matisse en hun interpretaties te zien. Prachtig. De afsluiting van de week met Betty Boop was perfect. Een teken om het allemaal niet te serieus te nemen.
Het waren twee drukke weken met kleine Kate weer even in het ziekenhuis. Het gaat weer goed met haar. Toen vorig weekend mijn twee oudste kleindochters bij me waren heeft ze zelfs hier een nachtje geslapen! Toen ze sliep, las ik met mijn twee oudsten het boek  De parkiet, de zeemeermin en de slak voor. Het boek legt hun uit hoe hij Matisse zijn collages maakte en wat er met de slak gebeurd is. De slak verdwijnt aan het eind van het boek, omdat Matisse zegt: Ik ben de slak en het bed is een huis om mijn rug.
Ik vind de vormen van de parkiet, the appels en de slakken zo mooi dat ik deze vormen geknipt hebt uit de lapjes waar ik normaal mijn paper piecing patronen mee test. Tot nu toe heb ik twee mini's gemaakt.

The parakeet are sitting on a brench and surrounded mostly by Matisse plant meandering.

Applique with three rows of stright line stitching.

Feel free to download my patterns. You are only allowed to use them for yourself and not for commercial use . When you use my patterns, please mention my name and link in your post to the patterns. I will be pleased to recieve a picture of your work with my patterns, so I can link to your post..

Deze patronen zijn gratis te downlooaden voor eigen, niet commercieel, gebruik. Als je mijn patronen gebruikt, vermeld dan mijn naam en link in je blogbericht naar de patronen op mijn blog. Ik zou het leuk vinden een foto van je werk met mijn patronen te ontvangen, zodat ik een link naar jouw berichtje kan plaatsen.
So nice of you to stopping by. Feel free to leave a  comment. I love it.

Fijn dat u langs kwam. Ik waardeer het als u een bericht achter laat..

Love from Amsterdam and keep sewing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten