vrijdag 9 oktober 2015

Kittens

Two months ago I sewed this cat for my granddaughter. She loves the color purple. It was a free 4 inch pattern, but I enlarged the pattern to make a cushion and linked in my blogpost to the designer and gave her credits. The designer was not amused and let me know, that I was not allowed to enlarge her pattern. That was for me the reason to learn how to design my own patterns.

Twee maanden geleden naaide ik dit blok met het silhouet van een kat voor een kussentje voor mijn kleindochter. Paars is haar lievelingskleur. Het patroon vergrootte ik en op mijn blog linkte ik naar de designer. De ontwerpster was niet blij en liet mij weten dat ik haar patroon niet mag vergroten. Dat was voor mij de reden me te verdiepen in het maken van mijn eigen patronen.

Patroon: QuiltArtDesigns

When I sew this purple cat silhouette (QuiltArtDesigns)  I thought there was something funny with this pattern. For me it is the body of a kitten with a tail of a cat. I wanted to sew more kittens and downloaded pictures of kittens and practiced with designing. Untill now I tested two patterns and the patterns are ready to download. I did not decide weather I give the kittens eyes.

Nadat ik het blok van het kattensilhouet had genaaid(QuiltArtDesigns), vond ik dat er iets niet klopte met het patroon. Het lijf is van een kitten en de staart van een kat. Ik heb afbeeldingen van kittens bestudeerd en vier kittenblokken ontworpen. Ik heb twee patronen getest en die kunnen gedownload worden. Zelf heb ik nog niet besloten of ik de blokken ogen geef.  



Kitten sitting pattern:        4inch  6 inch   9 inch  Pattern part 2


Kitten playing pattern: 4inch  6 inch   9 inch  Pattern part 2

Design for cushion

I was playing with EQ7 and the kitten blocks. May be I will use my kittenblocks for this mini quilt:
Ik speelde met EQ7 en de blokken van de kittens. Ik denk dat ik toch maar dit quiltje maak met de blokken.

First ever designed quilt. So fun to design PP blocks and play with several lay outs with EQ.

Feel free to download the patterns. You are only allowed to use them by yourself. When you use my patterns, please mention my name and link in your post to the patterns. I will be pleased to recieve a picture of your work with my patterns.

Deze patronen zijn gratis te downlooaden voor eigen gebruik. Als je mijn patronen gebruikt, vermeld dan mijn naam en link in je blogbericht naar de patronen op mijn blog. Ik zou het leuk vinden een foto van je werk met mijn patronen te ontvangen.

So nice of you to stopping by. Feel free to leave a comment. I love it.

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.

Love from Amsterdam and keep quilting and sewing


Maartje        maartjequilt@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. The link for the 6" pattern for kitten 2 is missing - the link gives the 4" pattern.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I'm not able to download the paper piecing patterns on this blog!

    BeantwoordenVerwijderen