maandag 26 januari 2015

Micro quilts.

Welcome to my new followers: Wolfje, Ada, Leanne and Glinda. Ada is Dutch but lives in Greece for many, many years. Nice to meet her like this.
Nieuwe volgers zijn Wolfje, Ada, Glnda en Leanne. Welkom. Ada is een Nederlandse die al heel lang in Griekenland woont. Leuk haar zo te ontmoeten.

Busy with babysitting this  again.Our youngest grandchild, Kate, is getting better. Less cramps, so she is more a happy baby and gives us a lot of smiles. When we put her in her crib she is not crying anymore but looking around with her big eyes until she sleeps. Yesterday her two grandmothers, were bathing her and she was so happy in the warm water. So glad she has less pain. It is awfull when a baby cries in pain and you can do so little for her.

Weer een drukke week met oppassen. Ons jongste kleinkind, Kate, heeft minder last van krampjes en is nu een vrolijke baby die veel lacht. Als je haar nu in de wieg legt, kijkt ze met haar grote ogen rond en gaat rustig slapen. Zo blij dat ze minder pijn heeft. Zo naar als je voor een van pijn huilende baby zo weinig kan doen! Haar twee oma's hebben haar dit weekend in bad gedaan en ze genoot zo van het warme water!


The backing (micro wave dyeing)
 
   
 The top for the micro quilts.( Micor wave dyeing)














I had some dyed fabric with beautiful colors. Last year I had a project with friends. We had a meeting almost every week.I used the fabric and made five micro quilts to give to them when we had our last meeting. I hope they use it as a mug rug.

Ik had nog een lap met prachtige kleuren die ik zelf geverfd had. Het laatste jaar heb ik met een groep vrienden bijna elke week vergaderd voor een project. Van de week was onze laatste bijeenkomst. Ik heb uit de lap micro quiltjes gemaakt om aan hen te geven. Ik had ook nog een paar placemats om weg te geven. Ik hoop dat ze de quiltjes gebruiken als mug rug.

For Floor, who is always telling us to meditate, like she does.
For Berthe who is always talking and thinking and has a lot of  ideas.

For Belinda who is always busy with beads.
For Jeannet who is always talking about her husband and little girl.

For Bob and his lovely wife. Their hearts are solid gold.
It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam, keep quilting

Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten