maandag 12 januari 2015

Je suis Charlie: quilting


Whole day there is news about what happened in Paris. I am always confused with terrorism. The victims are innocent people who left home without knowing they will be an victims within a few houres. The wrong place and wrong time .....  Their families have to deal with a lot of grieve the rest of their lives. Terrible. We have dear moslim friends. It has nothing to do with religion. Everybody has the right to believe or not to beleive and to speak.

De hele dag is er nieuws over de afschuwelijke gebeurtenissen in Frankrijk. Ik ben er altijd stil van als ik bedenk dat onschuldige mensen 's ochtends hun huis verlaten en er geen idee hebben dat zij binnen een paar uur onschuldige slachtoffers zijn van tereur. Hun families hebben er mee te leven de rest van hun leven. Wij hebben goede moslimvrienden. Het heeft niets met godsdienst te maken. Iedereen mag geloven of niet en om te spreken.

Our youngest granddaughter Kate found her thumb! 
My youngest daughter lives not far from us in Amsterdam, I go to her a few times a week to take care of little Kate for a few hours, She can smile so precious!!! It makes my day.

Ik ga een paar keer per week naar kleine Kate. Mijn dochter woont niet ver van me ook hier in Amsterdam. Kate lacht al zo lief. Daar kan ik zo van genieten.


SewCalGal has a 2015 free motion quilting challenge. It is about improving free motion quilting skills with quilting pillows. I did the 2013 challenge and had a lot of fun and learned a lot. So I am so happy to join the 2015 challenges. This week I made the first pillowcover. A heart with a design of Luann Kessi. Every free motion quilter had to look in her wonderful  sketchbook for inspiration I draw and sew a lot of het designs already just for fun.
I am glad there is a 2015 fmq challenge. It will be so inspiring to see the pillows of all the quilters how join the challenge.

SewCalGal heeft weer een quilt uitdaging voor 2015. Ik heb zoveel geleerd van de uitdaging van 2013 en zo plezier gehad van de opdrachten, dat ik besloten heb dit jaar weer mee te doen. Dit jaar worden er allemaal kussenhoezen gemaakt. Deze maand o.a. een ontwerp van Luann Kessi. Ik heb me al vaak door haar schetsboek met ontwerpen laten inspireren en daar veel pezier mee gehad.
Ik ben blij met de nieuwe uitdaging. Het is zo leuk om te zoen wat anderen van de opdracht maken.






First challenge of  Januari: 
I made a miniquilt inspired by a picture of Free motion at the river. Is is with parfait dyes fabric. My design was quite diffecult, so the second mini quilt is a improved version another design which is more easy to sew. It is made of anothere fat quarter of the same parfait dyeing fun. I will publish the pattern soon.\\

Ik heb een mini quilt gemaakt van een quiltje dat ik zag op de website van Free motion at the river. Het patroon is erg ingewikkeld en daarom nu aangepast, zodat ht eenvoudiger te naaien is. De lappen van beide quiltjes komen uit dezelfde fles van het verven. Ik zal snel  het patroon op mijn blog zetten.

First attempt

Better design

 The scraps  of the fiirst miniquilt were enough for an 11 inch by 11 inch block.  I had just enough fabric to sew the second mini quilt.
Iwill make more of these blocks with scraps of dyed fabric. May be it will be a rainbow quilt.

Van de restjes van de eerste quilt heb ik een blok gemaakt. (11 inch x 11 inch) Ik ga meer van deze blokken maken van restje geverfd katoen. Misschien wordt dat een regenboog quilt.



It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam, keep quilting

Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten