maandag 22 december 2014

Busy for Christmas

First of all welcome to my new followers. Hope you will find some inspiration on my blog.

Another two days and it will be Christmas! I still have to do a lot of things, so I put my sewing machine away and make the big table free for the children and grandchildren who will be here. I will sandwich  a miniquilt, just for a few minutes of fun micro quilting when there is a little bit spare time.

Overmorgen is kerstavond en dan komen kinderen en kleinkinderen van mijn man eten.  Eerste Kertdag komen mijn dochters met hun dochters en mannen. Dan willen we niet uitgebreid eten, dus bak ik hartige taart e.d.. Maar toch nog veel te doen. De naaimachine gaat van tafel en ik ga aan de slag. Ik sandwich alleen een miniquiltje om als er even tijd is gewoon voor de lol wat te microquilten.

My sewing machine is back after more than three weeks!!! And still are not all my tension problems solved.sapphire!! But it is OK. The man in the store told me that I cannot use all my beautiful yarn with a quilting machine, an expensive Husqvarna 875Q Sapphire!! . That is ridiculous. I sewed for almost a year with all thatyarn without a problem. For my Xmas placemats the machine is OK, but I need to solve the problems before I quilt  the quilt with the dyed clothes.

Mijn naaimachine is terug van de winkel, maar er zijn ng steeds met de spanning. The reparateur vertelde dat het ligt aan mijn garen. Ik mag alleen dure naaimachine garen gebruiken die hij verkoopt, anders werkt de naaimachine niet goed. Onzin, ik heb een jaar zonder problemen gequild zonder problemen met al dat garen. Het lijkt mij onzin dat je op zo'n dure quiltmachine, Husqvarna Sapphire 876Q, niet kan quilten met allerlei garen. Voor mijn kerstplacemats is het OK, maar voor ik verder ga met mijn mooie geverfde lappen, moet het probleem zijn opgelost.

This week I made five more Xmas tree placemats. I made also two placemats with quilted Christmas trees. I used my own embroidery yarn!

Deze week hebb ik nog vijf kerstboomplacemats gemaakt. Ik heb ze met enkele slingers doorgestikt. Verder heb ik met borduurgaren twee andere placemats gemaakt. Ik heb nu bij 15 placemats om weg te geven.!
\







Big swirls to finish.


It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam, keep quilting

Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten